13 Ocak 2016 Çarşamba

KURAN HARFLERİNİ ÖĞRENİYORUZ

Kuran Öğreniyorum Seti ile Kuran harflerini öğretmeye başladım oğluma. Set 2 kitap, 3 CD den oluşuyor. İçindeki kitapların isimleri:
  1.      Kur'an Harflerini Öğreniyorum
  2.      Harekeleri Dua ve Sureleri Öğreniyorum
İlk kitap Kur'an Harflerini Öğreniyorum ile başladık öğrenme serüvenine.

Şöyle bir plan doğrultusunda ilerliyoruz. 

1.gün: Kitapta önce 4 harf benzetmeler ile tanıtılıyor, sonra bu dört harfi içeren bir hikâye anlatılıyor. Ben ilk gece uyku öncesi kitap saatimizde; 4 harfi gösterdim, benzetmeleri okudum, sonra ilgili hikâyeyi okudum. İlk günü böyle tamamladım.
İlk dört harfimiz Elif, Be, Te, Se …
2. gün: Bir önceki gün tanıttığım dört harfin her birini ayrı ayrı olmak üzere A4 boyutunda çıktılarını aldım. Bu harflerden ilk akşam sadece 2 tanesini (çünkü oğlum devam etmek istemedi) yün yapıştırma yaparak tekrar etti. Oğlumun yaptığı sanatsal çalışmaları yazı tahtasının üzerine astık. Böylece yatmadan önce bir tekrar daha yapmış olduk. Elif ve Be.

Tabi bu tekrarlar sırasında kitapta yazan benzetme tekerlemelerini bir ritim eşliğinde söyledim, oğlumda öğrendi ve tekrar etti.
Örneğin:      Uzundur bedenim,
Kaleme benzerim,
Adım Elif’tir benim.




3. gün: Oğlum sabah uyanınca yazı tahtasının üstündeki harfleri babasına gösterdi ve isimlerini söyledi. Sabah tekrarı böyle yapılır di mi? J

Akşam ise diğer 2 harfi suluboya ile boyayarak tekrar etti.



4.    gün: Kitapta ve CD lerde yer alan oyunları oynattım.

Öğrendiği 4 harfi odasının duvarına astım. Böylece her gördüğümüzde tekrar etmiş oluyor.

Harf öğretirken her 2 harfi farklı sanatsal tekniklerle tanıtmayı planlıyorum. İlk 2’sini yün yapıştırma ile yaparak tanıttım, diğerlerini suluboya, pastel boya, parmak boya, yırtma yapıştırma vb. yöntemlerle yaptırmak istiyorum.

Bu program dâhilinde yavaş olacak ama haftada 2 ya da 4 harf öğrenmiş olacak. Hadi hayırlısı.

Uzun ama güzel bir yoldayız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...