12 Aralık 2015 Cumartesi

ONLUK SAYILARI ÖĞRENİYORUZ

Onluk sayıların sembollerini pekiştirmek için yaptığımız etkinliğimiz.

10 adet sürpriz yumurta kutusu, 10 dan 100 e kadar sayıların yazıldığı küçük kağıtlar, büyük bir kutu ve büyük kutunun içine koymak için dekoratif yapraklar. Elimizdeki malzemelerle etkinlik peşindeyiz biz yine.
Bir gece önceden 10 dan 100 e kadar olan sayıların yazılı olduğu kağıtları katlayıp, yumurta kutularının içine, yumurta kutularını da içinde dekoratif yapraklar bulunan büyük kutuya koydum. Yaprakları hem duyusal etki için hem de kutuya atılacak olan sürpriz yumurta kutularının saklanması için koydum.

Oğlum okuldan gelince kutuyu gösterip oynamak ister misin diye sordum. Heyecanla verilen “evet” cevabından sonra kutuyu oğlumun hayal gücüne bıraktım.
İlk oyunda; oğlum büyük kutudan sırası ile sürpriz yumurta kutularını çekti ve açıp içindeki sayıları söyledi (takıldığı sayılar da ben yardım ettim tabi). Sonra bu kağıtları karışık olarak yere dizdi ve yeniden hepsinin ismini söyleyerek tekrar etti.
İkinci oyun 2 kişilik bir oyun oldu. 10 ve 50 arası sayıları yumurta kutularına koymadan büyük kutuya attık. Sırasıyla birer kağıt çekip diğer oyuncunun bunu tahmin etmesini istedik. Örneğin, 40 sayısını çeken kişi, bu 10 değil, bu 20 değil, bu 30 değil, bu 50 değil kaç olabilir diye sordu. Böylelikle oğlum hem tüm sayıların tekrarını yaptı hem de öğrenmeyi soru yoluyla pekiştirmiş oldu.
Üçüncü oyun da 2 kişilik; 10 ve 50 arası sayıları karışık olarak yere dizdik. Bir oyuncu gözünü kapattı, diğeri ise bir kağıdı sakladı. Hangisi eksik oyunu ile de görsel dikkat üzerinden sayı sembollerini çalışmış oldu.
Oyunlar sırasında ritmik olarak saymayı ihmal etmedik sayıları. 
Sayılarla oyun bitmez… Sıra 60 ile 100 arasındaki sayılar daJ

Eğlenerek öğreneceğimiz mutlu günlere…

"Merak ederek öğrenirmiş insan. Bundan yola çıkarak merak duygusunu tetikleyecek şekilde etkinlikler hazırlamak çocuklarımızın öğrenmesine katkı sağlayacaktır."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...